Ćwiczenia

Ćwiczenia 2018-03-01T18:09:34+00:00

 10 złotych zasad praktykowania qigong i taichi.

Nie chodzi o to, abyś ćwiczył ciężko, ćwicz we właściwy sposób

Zanim przejdziemy do prezentacji poszczególnych, różnych ćwiczeń qigong, przedstawimy podstawowe zasady i warunki, w jakich powinny się one odbywać.

 Dziesięć zaleceń w treningu qigong:

  1. Ćwicz i praktykuj regularnie. Lepiej mniej powtórzeń a częściej.
  2. Ćwicz, o ile to możliwe w naturalnym otoczeniu, najlepiej na świeżym powietrzu, lub w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu
  3. Najlepszą porą do ćwiczeń jest wschód słońca (najsilniej zgromadzona energia), ranek między 6 a 9 godziną oraz późne popołudnie i wieczór między 17 a 21.
  4. Korzystne kierunki, w które mamy zwrócić twarz to wschód i południe; ale ważniejsze od tego jest ustawienie się w kierunku otwartej przestrzeni.
  5. Do ćwiczeń przystępuj w stanie zrelaksowanym i pogodnym.
  6. Zawsze skupiaj swój umysł na wnikającej w ciebie bezgranicznej energii kosmicznej. (Otwiera ona kanały energetyczne w twoim ciele, oczyszcza z chorób i toksycznych pozostałości).
  7. Przed ćwiczeniami zaleca się picie ciepłej wody lub innych ciepłych płynów, aby ułatwić pocenie: przy rozpoczynaniu praktyki jest to ważne dla oczyszczania, później pocisz się mniej.
  8. Zakładaj luźne ubrania, z naturalnych włókien, najlepiej, jeśli przeznaczone są tylko do ćwiczeń; miękkie obuwie (typu pepegi albo tenisówki); zawsze zdejmuj do ćwiczeń zegarek i biżuterię (także kolczyki – zatrzymują przepływ QI!)
  9. Oddychaj w sposób jak najbardziej naturalny i zgodny z twoim rytmem oddechu. Dobrze jest oddychać nosem (wdech i wydech), lub wdech nosem, a wydech ustami. Najważniejsze jest jednak, by oddech był swobodny i nie wstrzymywany by nie powstawało przez to napięcie w ciele.
  10.  Bądź życzliwy i otwarty wobec wszystkich ludzi. Wszyscy jesteśmy ze sobą połączeni i powiązani: jeśli wysyłasz dobro i miłość, to one do ciebie wracają.

Katarzyna Izabela Miernicka